Doaku Hari Ini
Ya Allah saYa mahu jadi Solehah, jadi apakah tindakan saya harus lakukan hari ini?lakukan berubah, jangan fikir manusia kata, fikir AllaH redha Ke tidak?sebelum keluar rumah tengok atas bawah, adakah saya menutup aurat? saya mahu jadi seorang yang berjaya jadi apa harus saya lakukan sekarang?jauhi perkara lagho, pentingkan yang penting dahulu. Ingat orang perempuan bila dah berkahwin nanti taat ALLAH, RASUL, SUAMI, IBUBAPA SUAMI, IBUBAPA SENDIRI DAN KELUARGA, tapi aku masih single jadi SELEPAS AllaH dan RAsUL,IBUBAPA DAN KELUARGA,. YA ALLAH JADIKAN AKU SEORANG WANITA SOLEHAH, BERJAYA DUNIA AKHIRAT, PENYAYANG, MURAH HATI, SAYANG SEMUA ORANG, permudahkan jodoh pertemuanku dengan lelaki pilihan-Mu untukku
zulaikaomaR OFFICIAL SaYAComel: Aku! seorang yang Comel!:)

Saturday, 9 February 2013

Aku! seorang yang Comel!:)

ZULAIKA OMAR ermm ini adalah aku!!

haha tampak ayu dan lemah lembut? ramai yang cakap macam tu, haha aku bukan nak perasan tapi hakikatnya di lahirkan begitu.  Aku bersyukur dengan segala anugerah-Nya kepadaku, diberi oleh-Nya aku ni sifat yang agak pendiam,(tak banyak dosa mulut) ,tapi itu untuk orang yang baru kenal dan orang memang tak serasi dengan aku, tapi kalau orang dah lama kenal dan serasi jiwa dan raga lain la pulak jadinya, jauh sekali nak digelar pendiam, tapi kepoh adalah!! nasiblah.... tapi satu jer harapan aku dalam menghadapi manusia, supaya aku dijauhi dari sifat mazmumah iaitu sifat penyakit hati dan aku memohon agar dilindungi dari dibenci dan dijauhi daripada manusia yang berpenyakit hati nurani, BAHAYA!


haha ni gambar ala-ala paradise inspirasi daripada kakak angkatku NADIYA NISSA, hebatkan aku ada kakak angkat NN


wah! ayunya aku, takpe, wajah ayu dan bersih selalunya idaman jejaka tampan dan berimankan2..amin,
haha terlampau over dah nie, ishh tak la ika just fikir positif.  

DoA: Ya Allah yang memberikan aku Wajah yang cukup sempurna, Engkau pereloklah tingkah laku dan amalanku agar sentiasa dalam rahmat dan Redha-Mu, kurniakan aku sifat kasih sayang, permurah, baik Hati, peramah, suka tolong orang dengan hati iklas, jauhi aku sifat mengharap perhargaan Manusia semata-mata dalam menjalani kehidupan tetapi hanya Berharap Redhai-Mu. 


ImPiAn GadIs ComEl dan ManJA Ini : 
  • mendapAt reDhai Ilahi ( dapAt syaFaAt NAbi MuhammaD S.A.W)
  • anak yang Solehah
  • adIk dan Mak saUdare yang baik dan PenyayanG
  • seOrang KaWan yang BAik
  • ada perkerjaan yAng bagus untuk DuniA dan Akhirat (wanita berkerjaya )
  • Ada kereta (pesoNA)
  • ada rumah yang harga 300 ribu tu! yang selalu bErangan Dalam cataLog (atas nama sendiri :)
  • nak pergi mekah sebelum umur 27 tahun (nak temu jodoh kat sane tapi jodoh dgn orang M'sia) InsyAllah,  niat yang baik Allah permudahkan :)
  • so sweet : dilamar dan dinikahi oleh jejaka tampan dan beriman! kalu boleh nak yang berwajah macam asraf muslim Tuh! amin 100x......peragai pun okay!
  • ada anak, kalu boleh nak anak sulung perempuan yang penting aku dan bakal **** akan berusaha didik mereka dengan ilmu dunia dan Akhirat...
angan-Angan tapi semua tu Allah yang tentukan, semuanya Allah telah rangcang dan aku harus bersedia terima dengan hati yang terbuka serta sabar dan tabah. 

Apa perasaan aku erk kalu aku baca semua dalam entry blog nie waktu aku usia 27 tahun...haha mesti kelakar giler... tak pe aku dengan aku jer, bukan orang lain nak baca pom. kalu anak aku baca hehe ni la mama sayang masa belajar, beragan tak sudah!...

toink3...ketandusan idea! kbye.........................................

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by ZULAIKAOMAR