take noted!,sambil menjengguh blog nie, dapat la isi motivasi dalam diri ini! walaupun sedikit asal berguna!
memang betol tu, kadang-kadang aku rasa malu dengan-Nya, solat banyak kali tak kusyuk, terlalu banyak bayangkan perkara lagho. Semoga ibadahku selepas ini LEbih Baik.Amin
Allah segala-segalanya...
belumku ketemu lagi!!
yup, Dialah pendengar setia aku, sampai aku rasakan tak ada sesiapa pun berhak mendengar masalah aku, sebab Allah Maha pendengar dan Dia juga bagi jalan penyelesaiannya, LAmbat or cepat jer, dan aku harus kuat menghadapi semue tuh!
Aku berharap, hari-hari seterusnya aku mampu berdiri dan memberi senyuman kepada dunia disaat aku diuji Oleh-Nya kerna ku tahu Dia sedang merancang yang terbaik untuk aku..
itu dulu saat tiada sape disisi, aku bangkit kerna Dia bagi aku semangat, di saat aku jatuh, aku bangkit dengan senyuman agar dunia tahu yang aku tak ada masalah, perit sangat untuk aku lalui, tapi aku kuatkan hati, dimalam hari aku bangun menghadap Ilahi, memohon kekuatan, basah kuyup baju semanyang sejadah, saat itu, memang rase dekat sangat dengan Ilahi, terase beban masih ada, tapi Allah Maha bijaksana, aku lakukan berterusan bangun malam dan berdoa,lame kelamaan semua itu berlalu pergi, dan sesengguhnya Allah mendengar Rayuan Aku, kini Aku bahagia menghadapi masa hadapan,
aku yakin dengan ini... ALLAHUAKBAR!!!!
semoga ini semua jadi tAbiatku..amin
semua itu benar, Saat aku berdoa YA ALLAH AKU REDHA DENGAN SEMUA ENGKAU BERIKAN INI, selepas itu terasa sangat senang, malah Allah titipkan di hati ini terasa bahagia sangat, kadang-kadang aku tertanya-tanya kenapa aku bahagia sangan ni, Itu semua kuasa Allah, letaklah sepenuhnya harapan Pada-Nya.. insyAllah segala Masalah yang kite rase hilang dan Allah gantikan yang lebih baik...
insyAllah selagi aku yakin Allah sentiasa bersamaku.
yang penting dunia tidak harus tahu yang aku sedang diuji, cukuplah Dia segala-segalanya.
take noted: motivasi hebat ni untuk berjaya!!
untuk semua keluarga,saudara mara dan kawan-kawan, ika sangat sayang kamu semua, tiada terucap oleh kata-kata, sampaikan salam sayang dari ika untuk kamu semua,
"untuk mu sahabat tiada terdaya diri ini untuk melukakan atau menyakitkan melainkan hanya ku pikirkan adalah yang terbaik untuk kamu, memang perit untuk ditelan tapi hakikatnya itulah jalan yang harus ku pilih untuk kebaikkan bersama" salam maaf
Amin yA Allah, kuatkan aku, tunjuk aku jalan yang terbaik disaat aku diuji oleh-Mu
nota untuk diri ini yang singgah dimuka bumi ini...
BERhenTi disini.


















0 comments:
Post a Comment